23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på RetailNews
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Salling Group-direktør om priskrig: Vi skal forsvare vores position

Priskrig virker, konstaterede Salling Group-direktør Anders Hagh for nogle dage siden. 

Men investeringen i at holde priserne markant nede i koncernens dagligvarekæder er en bekostelig affære, skriver Børsen

Salling Groups priskrig

  • Pristjek garanterer, at normalpriserne på de 100 udvalgte dagligvarer altid kan fås billigere i Salling Group end hos fire udvalgte og konkurrerende dagligvarekæder (365discount, Rema 1000, Lidl og SuperBrugsen)
  • Normalprisen hos de konkurrerende kæder tjekkes én gang om ugen på identiske eller direkte sammenlignelige varer, der opfylder samme behov hos kunderne ud fra blandt andet sammensætning, kvalitet, mængde og indhold hos konkurrenterne
  • Hvis en konkurrent har en billigere normalpris, sænkes normalprisen hurtigst muligt (og senest inden for 4 dage) til et lavere punkt i Bilka, Føtex og Netto
  • Derudover giver Bilka, Føtex og Netto den yderligere garanti til kunderne, at hvis priserne på de 100 udvalgte varer mod forventning findes billigere hos én af de 4 konkurrenter, så udbetales differencen – både før, under og op til 14 dage efter et køb mod forevisning af dokumentation
  • Priskrigskampagnen kører fra 22. september

Kilde: Salling Group

BREAKING
{{ article.headline }}
0.11